Pagina's

vrijdag 26 oktober 2012

Oefenen met haaknaald

 http://www.debreiboerderij.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/l/clover_soft_touch_haaknaald_2mm_1_1_1.jpg
Op internet heb ik veel positieve verhalen gelezen (van mensen met reuma) over het gebruik van de Clover Soft Touch.Van Kaatje (super bedankt!) leende ik de Clover Soft Touch haaknaal nr 5,5. Da's een stukje dikker dan normaal voor mij, alhoewel ik ben nu ook bezig met een sjaal op bamboonaald nr. 10. Ik zocht dikker garen op en ging aan de haak. Ik koos voor het omhaken van een glazen potje.

Met leuke kleurtjes ging ik aan de haak. En.... helaas het viel me tegen. Mijn armspieren werden vrij snel pijnlijk. Jammer, maar niets aan te doen.
Van mijn schouders heb ik bij het haken geen last, daar hoor ik andere haaksters wel over. Mijn vingers doen soms wel zeer, dat ligt er net aan wat voor weer het is en hoeveel 'last' ik op dat moment heb. Maar de spieren in mijn armen die zorgen ervoor dat ik mijn haaknaald niet lang achter elkaar kan vasthouden (als gevolg van fibromyalgie, een vorm van reuma).

Ik haakte het 'jasje' natuurlijk wel af. Hechte een hele rits aan draadjes af en bekeek het resultaat met mijn gehaakte koordje (op nr.4) Resultaat: koordje eruit en lintje erdoor. Staat stuk beter.

Ik ga door op mijn zoektocht naar een geschikte naald. Misschien koop ik op de Kreadoe een dunnere van Clover Soft Touch.
Vooralsnog haak ik korte stukjes achter elkaar. Oplossingsgericht toch?

Als iemand van jullie een oplossing heeft, laat het me weten.






1 opmerking:

  1. Ik vind dit ook geen prettige haaknaalden... ook ik heb fibromyalgie, en soms lukt het gewoon niet...
    Ik gebruik haaknaalden van (ik dacht) pyro, met een soft grip.. die vind ik heel pretig werken, en vaak houd ik de naald ook anders vast ( niet in potloodgreep maar bovenhands, ik werk dan een stuk relaxter in handen, armen en schouders...

    groetjes,
    tine

    BeantwoordenVerwijderen