Pagina's

vrijdag 28 juni 2013

Rok met ronde zakken

Knipmode nr 2 - 2009

Voor dit modelletje (Knipmode nr 2, februari 2009) viel ik meteen. Ik houdt niet zo van strakke rokken, maar de zakken vond ik zo leuk! En voor mijn nieuwe rok had ik weer een andere uitdaging nodig. Deze keer dus zakken erin.


De groen/blauwe stof kocht ik op de markt. Stretchstof, dus ideaal voor een strakke rok. En volgens de verkoopster kon ik de rits weglaten. Ok, proberen dan maar.
Het resultaat, zelfgemaakt, zonder hulp!
Ik had het al eens gehad over het inzetten van zakken, maar snapte toen niet hoe dat moest. Dus ik puzzelde, las de beschrijving, en nog eens, en toen viel het kwartje. Op stof leggen van de patroondelen en nog eens. Meten en meten, de zakken moesten er wel uitkunnen. En het kon. De lusjes genaaid. Leuk detail. En die ronde zakken, zo leuk. Ze lukten ook nog in één keer!
zakingang

Het beleg wilde ik netjes afwerken. Ik heb geen lockmachine, dus snuffelde in mijn kledingkast naar rokken zonder voering. En jawel, er hing er eentje. Het beleg was daar afgewerkt met biesband. Mooi, dat had ik thuis. Kost even tijd, maar dan is het wel mooi afgewerkt.
Vandaag even shoppen voor iets leuks erop.
beleg netjes afgewerkt

1 opmerking: