Pagina's

maandag 19 augustus 2013

Gastblog

Om mee te doen in blogland, heb ik voor vandaag een gastblogster.

In groep 3, op haar 6e verjaardag maakten we kennis. We bleven vriendinnen. Totdat ze me uit het oog verloor, ze werd te groot voor mij. Zij verhuisde, ik verhuisde ... naar haar zolder.
Totdat ze me van zolder haalde op die zomerse dag. Verrassing!? Ik hoorde wel dat er geklust werd en het verven rook ik ook. Ze had een dikke buik. Zou, zou er een klein meisje komen die weer met me gaat spelen?

Ze gaf me weg, nou ja weg, ze leende me uit. Met alleen mijn rompertje aan en een pamper om. Al snel begreep ik waarom.

Ze kleedde me uit en aan. Mat me op, sjorde aan de kleren. Deed een elastiek om mijn pamper, omdat het kleefstuk niet meer werkte. Wreef de stof slaap uit mijn ogen.  Ze is te oud om met me te spelen. Ze deed een fotoshoot met me. Jurkjes, rokje, shirtje, haarbanden. Toen ging zelfs mijn pamper af en kreeg ik een nieuwe om. Een fijne van stof. Hij zit mooi.
Ik ving telefoongesprekken op. Aha verjaardagen en cadeautjes. Jammer geen uitbreiding van mijn kledingcollectie. Of toch wel? Ja, ik hoorde het haar zelf zeggen. Met dit jurkje aan geef ik haar terug. Joepie! Please mag ik er ook zo'n luiertje bij.

Ik ga binnenkort dus weer terug met jurkje en hopelijk een fris luiertje naar mijn eigen poppenmoeder.  Misschien zorgt zij ervoor dat ik binnenkort weer een nieuw klein vriendinnetje krijg. Eentje die eerst alleen naar me mag kijken en die later met me gaat spelen.

Lieve groetjes,

BB405
Mooi jurkje. Bruine stof is van Pip.
  
Jurkje (mag ik houden) en rokje. Stof van Jysk. Strijkapplicatie uil van Action

Heel erg gĂȘnant, maar tja hij is zo mooi en zit zo goed. Dat moet je delen.

PS (Margriet): Patroon van de jurk en blouse staan op patroon 8308 van Burda.
Patroon van de bruine jurk is gratis en van Christel Dekker. Prima omschrijving en echt een goed patroon.
Patroon van de luier (Engelstalig) staat hier. Prima gratis patroon, mag misschien 1 cm hoger en in de rug heb ik ook een elastiekje genaaid, dan gaapt het niet zo. Makkelijk om te maken. En de kinderen zijn er erg blij mee.


3 opmerkingen:

  1. Geweldig! Marretje ziet er prachtig uit in die kleertjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heb vandaag je blog gevonden en vind het heerlijk om te lezen. toen ik deze bijdrage over de pop zag moest ik aan mijn eiegn pop terug denken. van mijn communie geld gekocht maar tijdens een verhuizing kwijt geraakt .. althans dat was wat ik dacht. blijkt mijn moeder haar boven op zolder in een doos bewaard te hebben. toen mijn moeder op haar sterf bed lag kreeg ik de opdracht boven op zolder in die en die doos te kijken en wat erin lag mee naar beneden te nemen en schoon te maken..... dat was dus popje.. popje kreeg een nieuwe mama: mijn dochter van toen 2,5 die nu 6 jaar later er nog steeds trots op is dat oma haar mama's pop voor haar bewaard heeft.... ik moet alleen nog eens proberen net zo mooie jurkjes voor popje te maken als jij hebt gedaan...z e zien er echt super geweldig uit! [ps de pop is ondertussen al dikke 30 jaar oud en word nog steeds vol liefde door mijn nu 8 jarige verzorgt en geknuffeld ]

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie.

      Treffend dan dit zulke emotionele, mooie herinneringen oproept.
      Zo mooi om te zien hoe poppenmoeder met hun pop omgaan. Zelf heb ik dat nooit gehad. Ik ben opgegroeid tussen de jongens en taalde niet naar poppen. Ik had er wel eentje, maar ik weet niet eens de naam....
      Later kreeg ik een 'sierpop' Martje en die heb ik nog steeds in de door mijn grootvader gemaakte kinderstoel zitten.

      De linken in het bericht brengen je gelijk naar het patroon en dan gaat het vast lukken. Het resultaat is zo leuk! En het gezichtje van je kind als je haar ermee verrast! Ook leuk om te maken van haar lievelingsjurk die niet meer past.

      Ik wil binnenkort beginnen aan mijn volgende uitdaging. Kleding voor de Barbie. Had ik vroeger ook, een moeder en een kindje. Speelde er niet zo vaak mee. Alleen met het buurmeisje die had meer met Barbies.

      Verwijderen