Pagina's

maandag 21 oktober 2013

Barbie kleding (1)

Voor de verjaardag van mijn nichtjes maakte ik Babyborn kleding. Ik blogde er hier over. Nu werd een ander nichtje 5 jaar. Zij speelt meer met de Barbie, dan met de BB. Dus ging ik op zoek naar Barbie patroontjes. Ik vond er veel op internet. Vooral in het Engels. Ik gebruikte deze tutorial voor een simpele Barbie jurk (gratis patroon). Ik bedacht dat mijn moeder nog wel zo'n lapje stof in het rood had liggen. Ik rekende de inches om naar centimeters en knipte 'het patroon' uit papier. Overnemen op stof. Stof locken en omslaan. Ik spelde dat rond de Barbie en spelde de figuurnaadjes af. Die naaide ik en de rok rimpelen en eraan. Voila, dat was het. Lekker snel en simpel. Graag wilde ik er nog een andere jurk bij doen. Een moeilijkere en eentje waar ik wel schoenen en een ketting of tasje bij heb. Maar het lukte me niet op tijd.

Het proefmodel kent nog wel wat verbeterpunten en ik wil de figuurnaad in het patroon hebben. Dus nog een keertje meten en passen en dan goed tekenen. In januari is de volgende jarig, die wil vast wel een prinsessenjurk. Nog even oefenen dus.

Verder is er hier met een paar weken bazar voor de kerk. Daar wil ik ook graag iets voor naaien. Genoeg te doen dus.

Het leuke van Barbiekleding is dat je 'grote mensenstof' kunt gebruiken en niet de kinderstofjes die je voor Babybornkleding gebruikt. Zo raken alle restjes op van mij, schoonzus en moeder. Al zijn lapjes altijd welkom;)

Gelukkig had ik voor de jarige nog een ander cadeautje liggen. Het jurkje ging er als extraatje bij.

3 opmerkingen:

  1. Net je blog ontdekt via de 'Geefmaand November'-blog. Even door je berichten gesnuffeld ... wat kan jij mooi naaien en haken, zeg! Ik heb geen van beide talenten en bewonder dan ook echt mensen die hier zo vlot mee overweg kunnen! Met zoveel creativiteit is het voor jou waarschijnlijk heel makkelijk om elke dag iets weg te geven?! Veel plezier met je creatieve bezigheden, je blog en met de weeggeefmaand!

    BeantwoordenVerwijderen