Pagina's

woensdag 13 augustus 2014

Loomen

De nieuwste rage is ook hier in huis binnengedrongen..... Elastiekjes!!

Nichtje (net 6) komt elke vakantie een nachtje logeren. Gezellig. Ze nam haar verjaardagscadeau mee. Heel veel elastiekjes en haar nieuwe loom. Armbandjes had ze al gemaakt op haar mini loom en dat vindt ze geweldig.

We gingen aan de slag. Op youtube liet ik haar kiezen wat ze wilde maken. Zij mocht de elastiekjes erop doen en ik ging haken (dat lukte haar niet zo goed). Prima samenwerking. De mevrouw van de video deed een (meestal 2 tegelijk) elastiekje op de loom, video op pauze, nichtje deed de mevrouw na, video weer op play. Zo duurde een simpel figuurtje nog best lang. Maar het was gezellig. Voor ik het wist zaten we van 2 uur tot half 6 aan het loomen.
Nichtje: "Tutte (tante) volgens mij vind jij het zelf ook leuk"
Inderdaad erg verslavend. 's Avonds legde ik snel voor het slapengaan de elastiekjes klaar voor het uiltje. 's Ochtends maakte ik die snel alleen (ging een stuk sneller).


De uil in wording

En de schildpad mocht ik houden....

Ze liet haar loom liggen. Ik moest me bedwingen om niet naar de winkel te rijden en snel elastiekjes (had ze wel meegenomen) te kopen om de aap te maken. Ik moest nog zoveel doen, gewoon geen tijd voor!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten